Loma teki tehtävänsä; ollaan metsittyneitä, seestyneitä ja neljässä viikossa melkein unohdettu se toisenlainen kauhan pyöritys ja rytmi. Tässä 30 kuvaa ja hetkeä meidän kesälomalta. Pieni paluu kesämuistoihin puhelimen kuvien kautta.😊

1. Käsi kädessä Inkoon vierasvenesatamassa. Lähimatkailua parhaimmillaan. Lähdimme yksi ilta syömään jäätelöt merenrantaan kahvilaan, vartin ajomatkan päähän meidän kotoa. Lämmin ja aurinkoinen ilma. Jäätelöiden jälkeen kävelimme pitkin rantoja ja katselimme, kun veneet tulivat ja lähtivät.

2. Seurueen nuorin marjastaja. Hän keräsi mustikat suoraan varvuista suuhun.

3. Lahden rivieralla eli Lahden satamassa kahvilla. Tätä kuvaa ottaessani mietin, että minne ulkomaille olimmekaan saapuneet. Kaunis Vesijärven maisema aukesi taustalla ja pinta oli tyyni.

4. Kahvila Karirannan korvapuusti ja voisilmäpulla ovat maineensa arvoisia.

5. Mun äiti on ollut innokas neuloja kesällä ja hänen puikoistaan on syntynyt jo useampi villapaita. Tällaisen minä sain. Äidiltä meni tämän neulomiseen 41 tuntia ja islantilaiset villalangat maksoivat noin 70 euroa. Käsityö on arvokasta monella tapaa. <3 Tämä villis kestää ja paranee vain käytössä.

6. Rantavahtina on tullut oltua useampi tunti kesäloman aikana. Rantavahdin homma ei ole kirja kädessä makoilua, vaan kyllä se näiden pienten polskijoiden kanssa on vieressä olemista ja silmä tarkkana pysymistä. Samalla höpötellen hauskoja juttuja kesäsäistä nauttien. Uimakouluun on päässyt myös leikkikoira Plotus, joka tässäkin kuvassa uiskentelee seurana.

7. Hitaat aamut ja aamupalahetket ovat olleet kesälomalla ihania. Saa heräillä verkkaisempaan tahtiin, laitella rauhassa aamupalaa ja lukea lehteä. Ollaan annettu vuorotellen Danielin kanssa toisillemme sellaisia hetkiä, vaikka lapset olisivatkin innokkaammin jo touhuamassa juttuja heti aamusta. Arkena aamut ovat meillä kaikilla enemmän sitä pompusta pystyyn, siksi verkkaisuus viehättää lomalla.

8. Kasvimaan satoa pääsee nyt keräämään. Tässä iso kesäkurpitsa, joka pääsi venähtämään yhden lomaviikon aikana melkoiseksi jötkäleeksi. Olemme saaneet mielestäni hyvää satoa ja viime vuodesta oppineena esimerkiksi porkkanan kunnollinen harventaminen on selkeästi auttanut. Porkkanoista on kasvanut isoja ja pitkiä.

9. Kävimme pyörimässä Porvoossa eräs kesäilta. Aina yhtä viihtyisää.

10. Siskosten kesken omia hassuja juttuja muman (äitini) kasvimaan reunalla. Pienemmän polvet ovat vielä kaatuilusta märät, vaikka konttauksesta onkin siirrytty kesän aikana kävelyyn.

11. Vesipeto, joka hetken päästä kalisuttelee hampaitaan huulet sinisinä.🐳

12. Teimme loman alussa reissun Lappiin. Tässä kuvassa olimme päässeet juuri tunturin laelle katselemaan avautuvia maisemia. Toinen nukkuu mun selässä.

13. Hilloja hillasuolla. Niitä saatiin kerätä.

14. Aamupalaa Lapissa Posion mökillä. Lapissa on kesäisin aina valoisaa. Aurinko paistelee yötä päivää.

15. Kävimme Rovaniemellä siskoni luona kyläilemässä ja katsomassa heidän raksalla omakotitalon rakentumista. Vietimme aikaa yhdessä ja kävimme joen varressa illallisella syömässä tosi hyvät hampparit. Maisemat terassilta olivat kerrassaan upeat!

16. Rakkaita tyyppejä Savitaipaleen mökillä viettämässä kesäiltaa.

17. Lomalla olen liikkunut ja urheillut ja vastapainoksi huoltanut kehoa. Lyhyen aamulenkin jälkeen venyttelin pitkästi laiturilla äänikirjaa kuunnellen. Teki hyvää ja paikat notkistui.

18. Teimme Lapissa koko perheen kesken 13 kilometrin kävelyvaelluksen. Aktiivista kävelyaikaa tuli reilut 3 tuntia ja siihen lisäksi pari taukoa. Koko päivän retki luonnossa ja lopussa mun ja Danielin jalkoja jo painoi, kun kantorinkoissa oli lisäpainoa. Osan matkaa Pikkuässä myös käveli, minulla 10 kilon lisäpaino oli selässä koko matkan.

19. Tupasvillaa Lapin rinnesuolla. Kädessä oli vaivaiskoivun oksia.

20. Tytsyt auttamassa tädin raksalla. Talon valmistumista voi seurata Instassa @talokatajikko tilillä. Kaunis talo tulossa keskelle Lapin luontoa. 💚

21. Posiolla Pentik Kartanon maisemissa keraamisia kukkia pellolla. Pentikin perustajat Anu ja Topi Pentikäinen kunnostivat yli 150 vuotta vanhan timisjärveläisen porotilan taiteen kodiksi. Pentik Kartano toimii taidekotina, vierasateljeena sekä näyttely- ja tapahtumapaikkana.

22. Mustikkapiirakkaa vanilijakastikkeella vai toisinpäin?

23. Kirpparilta löytyneet kukkahousut saivat hymyn huulille.

24. Rakkaimmat tyypit.🤗

25. Olin kesälomalla ensimmäistä kertaa yön erossa kuopuksesta ja pääsin kaverin kanssa mökkeilemään ilman lapsia. Saunottiin pitkään ja parannettiin maailmaa. Aamupalaksi syötiin puuroa marjoilla ja paistettiin lätyt. Ihmeteltiin sitä, kuinka hiljaista mökillä oli ilman lapsia. :D

26. Tehtiin Lapissa Danielin kanssa vuorotellen suunnitustreeni upeissa maastoissa. Treenin jälkeen käytiin joessa peseytymässä, sytytettiin nuotio ja laitettiin lounas ulkona.

27. Korouomalla iltalenkillä. Jylhissä maisemissa tunsi itsensä pieneksi kirpuksi.

28. Pietarsaaressa pelattiin Danielin kavereiden kanssa pesäpalloa (neljää maalia) ja sen jälkeen jatkettiin puutarhajuhliin. Hauska ilta!

29. Vuohikahvilassa oli niin jännää kuin ilme osaa kertoa. Vuohikahvilassa sai pullaa, mehua ja silitellä pieniä vuohia Larsmossa.

30. Yksi kesäilta Pietarsaaressa. Laitettiin lapset nukkumaan ja mentiin vielä Danielin kanssa hetkeksi ulos istumaan.

Sellaisia kesämuistoja ja -kuvia jäi tästä lomasta. <3 Tänään ollaan palailtu takaisin arkisempaan menoon, Daniel lähti töihin, isompi päiväkotiin ja minä jatkan vielä kotona pienimmän kanssa. Blogiin ja Instaan luvassa taas uusia postauksia kun kaivoin näppiksen loman jälkeen esiin. :)

Lempeää elokuun jatkoa sinulle. Koitetaan pitää kesällä saavutetusta letkeydestä kiinni myöhemmin syksylläkin. :)

-Hilla

Instagramissa @hillasblog.

1. Anna 10.8.2020 at 11:00 - Reply

Ihania kuvia ja tarinoita loman varrelta❤️ sinulla on taito tehdä tavallisesta elämästä kaunista!

• Hilla 10.8.2020 at 11:22 - Reply

Kiitos Anna, olipa ihanasti sanottu! <3 Tavallisessa elämässä on niin paljon kaunista. :)

2. Iina 11.8.2020 at 21:23 - Reply

Ai että miten ihanalta näyttää teiän kesä! 😍😍

• Hilla 16.8.2020 at 22:10 - Reply

Ihana että tunnelmat ja fiilikset välittyy kuvista. Tämä on ollut kyllä hyvä kesä. <3 Ihanaa loppukesää teidän perheelle. :)