Täällä sitä ollaan takaisin kotona. Tuntuupa hyvältä kolmen viikon reissun jälkeen palata omaan kotiin ja omiin lakanoihin. Sanonta: ”Borta bra, men hemma bäst” – ”reissussa hyvä, mutta kotona paras” pitää kyllä minun kohdallani erittäin hyvin paikkaansa. On ihana suunnitella lomaa, odottaa lomaa ja lomailla, mutta kotiin paluu on myös joka kerta yhtä mukavaa.

Ruotsin reissun kaksi viimeistä päivää vietimme Tukholmassa ja yövyimme parissa eri hotellissa. Tukholmassa meillä ei ollut sen kummempia suunnitelmia. Aamuisin kävimme juoksemassa puistoissa ja söimme kaikessa rauhassa hotelliaamiaisen. Sen jälkeen kiertelimme kaupunkia jalan, kävimme kahvilassa ja shoppailimme jotain pientä. Molemmat löysimme syksyksi uudet kengät. :)

Eilen illalla menimme sitten iltalaivaan Tukholmassa ja tänään aamulla 7:30 olimmekin Turun satamassa. Turusta ajoimme suoraan kotiin aamupuuroa keittämään. Olin jo odottanut, että pääsen vihdoin omaan keittiöön kaurapuuroa hauduttelemaan. Ruotsista toimme mukanamme myös hyvää kahvia ja ihanaa omenahilloa. Kaurapuuro omenasoseella ja maitokahvin kanssa oli tänään siis aika luksusta.

Muuten tämä päivä on mennyt sateen ropinaa kuunnellessa, kotona ollessa ja kolmen viikon reissutavaroita purkaessa. Täytyy myöntää, että matkatavaroiden purkaminen ei ole lempipuuhaani, mutta lopulta kun vaatteet ja roinat saa raivattua paikoilleen tulee hyvä feng shui-olo. Pyöräytin myös pari koneellista pyykkiä ja vielä niitä silti riittäisi. Yhdet päiväunetkin nukuin kun niin makoisasti alkoi nukuttamaan. Kelpo päivä siis kaikesta tekemättömyydestä huolimatta. Joskus on niin hyvä vain olla.

Meillä on mukava loma takana ja ihana olla taas kotona. Lomaa on vielä kuitenkin jäljellä, joten muutaman päivän kun tässä laakereillaan lepää ja pesee pyykit, niin voikin pohtia vielä seuraavia loma- ja kesäsuunnitelmia. Mitähän sitä seuraavaksi keksisi.. :)